KENAPA SAYA MEMILIH MARY KAY BERBANDING BRAND LAIN?

Thursday, May 11, 2017



Assalamualaikum / Salam sejahtera,

Kenapa saya pilih Mary Kay? Tajuk di atas sangat popular bila saya sharing dengan bakal-bakal customer mahupun existing customer saya. Jawapan saya satu jerr. Takde niat untuk menjual tetapi lebih kepada perkongsian untuk membantu wanita lain mendapatkan kulit wajah yang mereka inginkan. Mesti uols rasa poyo jerr kan statement nie atau pun uols kata biasa laa orang MLM / Direct Selling memang cakap camtu tapi inilah niat saya bila masuk Mary Kay selain dari guna produk dia yang sangat best.

Sepanjang 6 tahun buat Mary Kay (off for 3 tahun), saya dapati wanita Malaysia suka nak cepat putih bila guna skincare. Bukan tak boleh dan tak salah tapi cara tu tak betul! Saya tanya awak balik dulu masa awak kecik kulit awak yang asal memang putih ker? Mesti awak tergoda dengan kulit putih macam Adira, Zizie Izette etc kan? Tapi percayalah mat saleh suka wanita yang tanned!...hahaha. Terbaru isu pasal kementerian kesihatan mendedahkan produk yang mengandungi bahan kimia terlarang kan. Itupun ada diantara kita masih tidak sedar akan bahaya. Apa yang dia orang cakap "alaa..biasa laa manusia nak menjatuhkan bisnes orang". Itu adalah skeptikal typical Malay.

Produk Mary Kay nie sebenarnya dah setanding dengan produk beauty counter macam Dior, Lancome, Chanel, SKII dan lain-lain. Bayangkan produk yang dah 54 tahun di pasaran antarabangsa kita pakai pada harga yang sangat mampu milik bahkan kita boleh jana income darinya. Tak perlu menjual sebab bila kita guna produk Mary Kay nie, kulit kita makin sihat, cerah, berseri (glowing). Secara tak langsung orang akan tanya kita, produk apa yang kita pakai. Nahhh dari situ kita share dan dia pun jadi customer kita.

Apa beza antara Beauty Consultant Mary Kay dan Salesperson?



Beauty Consultant Mary Kay tugas dia memberi kesedaran dan pendidikan kepada pengguna dan guide penggunaan produk dari A sampai Z. Follow-up dengan customer hingga kulit wajah customer bersih dan sihat, bagi dia orang cantik, feel confident dan buatkan diri dia orang rasa disayangi. Berbanding Salesperson yang hanya menjual kepada pengguna tanpa ada follow-up bertanyakan kulit kita. Mereka nie juga boleh menjual produk-produk lain berdasarkan komisen yang mereka terima. Jadi yang mana satu pilihan uols? Tepuk dada tanya hati.


Sha Harun
(Beauty Consultant / Beautician)

You Might Also Like

0 comments